Spring naar inhoud

Hyacintenjogging

20 april 2013

Beginnen met een naamsverandering, vandaag was het een Anemonenjogging, geen paars bos, maar een wit bos, persoonlijk vind ik dat ook mooi. Lang getwijfeld welke afstand ik zou lopen, begin van de week na mijn val in Flobecq twijfelde ik tussen de 7km of de 14km, maar de kilometer-meter steeg naar mate de week vorderde en de rapjes op mijn hoofd verdwenen. Onderweg naar Essenbeek dan maar beslist toch voor de 21km te gaan, als je het als training opvat kan je evengoed er 7km extra bij doen. Ruim 800 deelnemers waarvan er 135 voor de lange afstand kozen. Ik start te ver vooraan maar laat me meteen afzakken, niet te zot doen vandaag. Voor mij één van mijn lievelingswedstrijden in de buurt, normaal loop ik niet graag voor de 10de keer op eenzelfde plaats, maar het Hallerbos blijft aantrekken en de organisatie is altijd heel goed, voldoende bevoorrading voor een 21km en een selectieve omloop, gevarieerd en veel bospaden, meer moet ik niet hebben. De trails hebben me toch goed gedaan, uithouding is oké en ik loop vandaag echt wel op overschot, tijden worden met de jaren onbelangrijker, genieten en natuurbeleving worden belangrijker. Na 1km duiken we het bos in, tot de splitsing van de 7km-lopers is het druk, nadien is er ruimte genoeg mede ook doordat er geen hyacinten staan waardoor er minder wandelaars zijn in het bos. Ideaal loopweer ook, het zonnetje dat door de bomen priemt doet deugd. De tijd gaat snel, ik kom veel bekende gezichten tegen en hoor regelmatig mensen supporteren voor mij, aan de bevoorrading effe tijd nemen om een klapke te doen en ze zijn blijkbaar nog niet vergeten dat het vorig jaar mijn verjaardag was en ze ‘Happy b-day’ hebben gezongen, ik krijg zelf een limoncello aangeboden, misschien had ik die toch maar moeten aannemen 😉 ,  gezellig sfeertje daar hou ik van, no stress… Ik eindig halfweg het pak in 1u51, best tevreden met mijn prestatie. Nu tijd voor rust, congé en nadien weer wat doelen zoeken al zijn mei en juni vooral de maanden van de klassiekers in de buurt, ik heb alvast mijn oog laten vallen op een flyer van een trail 🙂

From → Lopen

Geef een reactie

Plaats een reactie