Spring naar inhoud

Beentjes testen na de vakantie

29 augustus 2008
Tijd om deze week de beentjes opnieuw eens te testen, na de marathon 2 weken niet gelopen, wel veel gewandeld en vorig weekend mijn blamen laten genezen . Dinsdag hield ik het bewust kalm, een trage duurloop samen met Willem, die er dit weekend 3 wedstrijden opzitten had, 55 minuutjes in het Hallerbos. Bedoeling was om donderdag opnieuw eens intervallen te doen en zaterdag naar Arquennes te gaan, een vrij zwaar parcours, ideaal om eens de benen goed te testen. Deel 1 is gelukt. Donderdag samen met Erik en Mohamed mij nog eens gewaagd aan intervallen, 4X 800m in 3’02", 2’58"; 2’56" en 2’56", tegen mijn limiet gelopen, maar het deed deugd het was al van begin juli geleden dat ik nog eens echt intervallen gedaan had. Deel 2 van mijn plan viel donderdagavond in het water, Daniel Louagie liet per mail weten dat de wedstrijd van de Challenge Brabant Wallon te Arquennes afgelast is. Op zoek naar een noodplan dus en het werd deze avond Chièvres (aan het militaire domein), een wedstrijd die ik nog nooit gelopen had, dus was het parcours een vraagteken, maar het was een parcours op mijn lijf geschreven, onderweg constant bergop en bergaf en de laatste 50 meter een serieuze kuitenbijter. Aan de start ook 30 Ieren die hier op vakantie zijn en die mannen kunnen ook heel goed lopen, er gingen er een aantal mee met de kopgroep en ze zouden uiteindelijk met 3 in de eerste 10 eindigen. Winnaar werd zoals zo vaak in de Tous chemins naar Cédéric Cannoot. Dat het in deze challenge erg snel gaat bewijst mijn eerste kilometer, ik kom door in 3’55” en loop als 64ste, tegen het einde van ronde 1 ben ik opgerukt naar de 45ste plaats. Ronde 2 versnel ik nog even en eindig zo als 42ste (op 160) in 48’43” en dat voor 11,4km, dat is 14km/uur.

From → Lopen

Geef een reactie

Plaats een reactie