Spring naar inhoud

Hyacintenjogging Essenbeek 23/04/2016

23 april 2016

De laatste rechte lijn naar de trail des 3 vallées is ingezet. In dat opzicht vandaag een uitstekende training in het Hallerbos. OEH organiseerde er voor de 35ste keer de Hyacintenjogging, een echte klassieker in de streek. Ik koos traditiegetrouw voor de 21km. Het parcours loop ik al bijna met mijn ogen toe, maar het blijft in deze periode van het jaar genieten van het prachtige paarse schouwspel der boshyacinten, al kwamen er vandaag nog wittekes tussen piepen, maar paars/wit is ook best mooi. Na 1,5km met een asfaltklim duiken we het bos in en is het puur genieten. Het succes van de hyacinten heeft echter ook zijn keerzijde, een enorme toeloop in het hallerbos, maar dan wel weer met de charme dat je zowat alle talen hoort. Toch wel even gefrustreerd dat die vele toeristen ‘ons’ hallerbos komen vernietigen door heel hun hebben en houden tussen de bloemetjes te zeulen. Pick-nicken, fotoshoot met paarden, kinderkoetsen, steps, fotografen op hun buik en ik weet niet nog wat ik allemaal opgemerkt onderweg, beste mensen geniet van de bloemetjes, maar blijf op de paden of we zullen er niet lang meer van kunnen genieten. Voorturend op en af en vele bospaden, zo heb ik een jogging graag. Bijna ieder jaar verjaar ik rond de hyacintenjogging, mijn eerste deelname als veteraan trouwens dit jaar en dus werd er bijna traditioneel aan de bevoorrading rond km 14 weer ‘happy b-day’ gezongen door de bende van Patrick, waar ik even halt hou voor een appelsientje. Leuk nieuwigheidje dat ik wel weet te appreciëren. Heel de wedstrijd door een mooi tempo gelopen zonder te forceren, een heel goed loopgevoel vandaag en met 1u50 aan de finish een behoorlijk goede prestatie. Binnen 2 weken het doel van het voorjaar, zonder tegenslag denk ik dat ik er klaar van ben.

From → Lopen

Geef een reactie

Plaats een reactie